Member details

I love NY!

I love NY!
I love NY! (7596)
Join

Sort by: -Old first- | New first

20 Apr, 20:22
Haii

Ik ga bijnaa NY!! Natuurlijk ga ik onwijs veel shoppen... alleen ben ik bang dat ze bij de doane erg streng zijn. Heeft iemand nare ervaringen met de douane? Iemand tips?
21 Apr, 00:22
ik werd tegengehouden in heathrow airport in engeland:-p mog niet naar amerika toe omdat ik alleen me oude amerikaanse passport by me had 2 dagen vast in london toen mocht ik well vliegen want me opa had me geboorte certificaat ofzo doorgefaxed weet ik ut had ik nieuwe us passport opgehaald by us embassy in londe ergens naja dat moest ik in me eentje doen toen ik 15 was :-s dat is echt rot :-p

maarja jy bent geen amerikaan dus jy zal waarschynlyk een visum hebben aangevraagd ofzo dat weeti k niet daar heb ik dan well myn voordeel in:-)
28 Apr, 15:28
streng!! fokkk
ik kwam alleen aan op newark komt er zo'n douane mannetje aan (een beer)
moet ik mee komen die man heeft me ondervraagt en uitgekleed stond ik daar met op me sokke en in me t-shirtje.
terug weg niks aan de hand had ook voor 1000 euro kleren waaronder 3 paar nieuwe air max gewoonlos in me tas was geen probleem. bonnetjes weg flikkeren en hij kan je niks maken!
4 May, 13:29
Je moet je verhaal klaar hebben!
Ze zijn idd achterlijk streng, je mag maar iets van 180 euro aan kleren hebben ofzo:-s
Anders denken ze dat je aan het impoteren bent:-s
Wij hadden zeker voor meer dan 180 euro besteed aan de abercrombie winkel.
Dus alles wat je koopt: BONNETJES WEGGOOIEN EN DE PRIJSKAARTJES ERAFHALEN!!!

Ik was 3 maanden te jong om me vingerafdruk te geven en een foto te laten maken.
Op je 14e ben je verplicht om dat te doen.
En ik wordt in juli pas 14.
5 Jun, 00:13

bij vertrek
Doen ze echt moeilijk daar, ik moest als enige mijn schoenen uit doen. Je hebt daar echt nog wel met racisme te maken.
7 Jun, 17:32
Vond ze bij de douane op Newark heeel streng, moesten naar een apparte rij, schoenen moesten uit, en mochten niet bij onze spullen in de buurt komen..
Werden als vee behandeld en werd heel grof met de spullen omgegaan..

Ben aangekomen op Brussel, daar was niets aan de hand, liep zo de douane door met mn nieuwe Apple macbook en ipod.. en de rest!

Heel veel plezier in New York!
10 Jun, 11:38
Mij vonden ze nogal verdacht... Maar dat kwam omdat ik maar een dag bleef! Maar mijn moeder is stewardess en ging een dagje mee. Dat begrepen ze uiteindelijk wel. Nadat ze mijn moeder er nog bij hadden geroepen dan! Voor de rest foto en vinger afdruk. Niets geks. Van de zomervakantie weer naar Amerika (westen)... Ben benieuwd!
12 Jun, 11:53
Ik vond ze ook niet echt super streng, ik moest overstappen in Philadelphia en ik moest daar m'n vingerafdrukken achterlaten en ze gingen een foto van m'n gezicht maken!:takepicture:
Daarna naar La Guardia gevlogen en kon na het ophalen van m'n koffer gewoon naar buiten lopen en de taxi nemen naar 5th Av!:-d
3 Jul, 23:05
totaal niet streng dus dont worry!
Mijn koffers zijn niet opengehaald en je wil niet weten wat er in zat!
Ik had voor zeker 2000 euro aan kleding bij. Alleen maar merk. Verder had ik 17 paar baby phats en nike en puma bij me en ook daar geen problemen mee gehad.
Ik had zelfs schelden van jamaica bay mee genomen uit NY en 14 flessen parfum uit china town.
Je wordt zelf uitgebreid gecontroleerd. Schoenen uit op airport en belachelijke vragen en ze nemen monstertjes van je schoenen en tas maar verder valt reuze mee!
Ik kam met 2 koffers terug en ze waren ook nog eens allemaal 30 kilo dus per koffer 7 kilo te zwaar. Zelfs daar werd niets van gezegd. Of ik had geluk of het wordt allemaal een beetje overdreven.
4 Jul, 11:23
Ladies & Gents..

Ik ben in december 2007 en in juni 2008 geweest.. Allebei de keren idd flink veel inkopen gedaan voor sowieso meer dan 180euro/dollar (whatever)

Persoonlijk denk ik niet dat het vertrek uit de USA een groot probleem is, je hebg immers de taxes toch al betaald in de winkels etc..

Ik denk alleen dat je je verhaal klaar moet hebben op het moment dat je weer terug op NL bodem komt (indien je uiteraard in NL gaat landen)

Voor de rest: kaartjes/stickers verwijderen, bonnetjes weggooien..

Clarissa, heel veel plezier in NYC (h) :-p
4 Jul, 14:11
Geen strenge ervaring bij terugkomst gehad. Heb wel gezien dat een enkeling eruit werd gehaald. Ik denk dat je vooral niet verdacht moet gedragen. Het probleem alleen is wel dat er omgekeerde bewijslast is, dus zij moeten niet bewijzen dat je t in t buitenland hebt gekocht, maar jij moet bewijzen dat dat niet zo is. Heb wel begrepen dat ze later dit jaar de grens willen verhogen van 180euro naar 430euro.
Maar ik zou er niet al te bang voor zijn dat je eruit gepikt wordt. En zo ja, op de site van de douane staan de bedragen die jij bij moet betalen ;-)

Subject Started by  Replies   Last 
Eva! :licking:
10 yesterday, 20:28
Nandor
18 yesterday, 19:02
Majsa(l)
196 yesterday, 13:27
Bennie
13 Tuesday, 21:58
Cin(l)
8 Tuesday, 07:36
J ennifer